Thank Sudi Singgah..

Monday, February 16, 2009

weekend yg indah....

14.02.2009

hehehe last weekend ari tue aku rajin ler pulak masak.. kebetulan membe masa sek teknik dulu dtg... ina n apis... diaorg ni baru je kawin 27.12.2008.. so tgh mood honeymoon ler tue... actually dieorg nk pindah terengganu next month.. so aku pun masak ler skit2.. lupa lak nk snap gambar... aku masak mlm tu siakap kukus, chicken blackpaper ngan brocoli, gulai lemak telur ikan ( ibu mentuaku yg masak) pastu smbal ikan bilis ngan tempe (yg nie hubby yg masak) n x lupa telur dadar.... air tembikai... hehehe kebetulan adik aku yg kat rawang pun nk dtg ngan buah ati die.. so alang2 masak le lebih skit...kan malam valentine ;-p pas makan kitaorg pun nyembang ler smpai kul 12... smbil sembang aku hidangkan puding gula hangus yg aku masak ptg tue.... 1st time try wat..alhamdulillah menjadi n sedap.... hahaha actually sepanjang aku masak hubby aku asyik senyum je.. siap ngusik2 lagi tue...al maklum le aku ni bukannye rajin sgt masak.... tp entah cam ne sejak 2 menjak ni rajin lak masak.... hehehe makin gemuk le suamiku tue nnti....

15.02.2009

Pagi tu aku cam mls je nk masak... aku kejut hubby g beli roti canai... lagipun dh lama x pekene roti canai hehe... adik aku ngan buah ati die pun ade...diaorg tido umah aku mlm tue... so lepas basuh kain..kemas2 umah segala.. aku pun nk masak le tuk makan tghari.... adik laki aku yg dok kat subang tu pun ada... bermulalah sesi masak memasak... time tu hubby aku tak ader..coz die g umah opah sedara die kat paya jaras ngan ibu mentuaku... d sebabkan aku da tetamu.. aku biarkan je lah die g... tghari tue aku masak le dgn bantuan awek adik aku tue.. maka terhasilalah menu siakap sweet sour, gulai tempoyak( kesukaan adik aku tue), ayam goreng, sayur tumis( yg ni awek adik aku yg masak..) makan lah kami berempat adik beradik..... pas makan kitaorg lepak tgk tv.. smbil tu aku sediakan koktel winter sonata hahaha.... tp tk mnm lagi lert time tue..aku biarkan die sejuk dlm peti ais.. ptg2 nnti ler baru mnm... ttba adk aku ajak g giant .. kitaorg pun g lah giant sec. 13 shah alam.. pusing2 die carik barang die... settle... kitaorg terus lik... dlm kul 6.10pm smpai umah.. hubby aku dh menunggu kat umah.. hehehehe ampun bang lik lmbt lak.... dh letih3 berjalan aku hidangkan koktel yg aku wat tadi... kan sedap minum... sejukkkkkk.... yummmm..yummm... kul 7pm diaorg pun lik... tinggallah aku ngan suami ku jer.... ;-D

2 comments:

siti_m said...

assalamualaikum liya
tahniah semoga berbahagia hingga ke akhir hayat. keje kat mana sekarang?

Liya Hanif said...

walaikummusalam ckgu....
terima kasih..... semoga doa ckgu d makmulkan olehNYA... liya keje kat subang...